دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۹
۰ نفر

گروه بورس: تازه‌ترین اطلاعات نشان می‌دهد ارزش بورس تهران از ابتدای شهریور تاکنون 10هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گزارش همشهری، درشرایطی که نزول شاخص کل بورس تهران از اردیبهشت امسال تا مرداد‌ماه باعث کاهش ارزش کل بورس تهران به میزان 25هزار میلیارد تومان شده بود، بار دیگر همزمان با صعود شاخص‌های بورس، ارزش کل بورس تهران هم افزایش یافت. ارزش کل بورس تهران در فروردین امسال به‌دلیل رشد قیمت سهام شرکت‌ها به 135هزار میلیارد تومان رسیده بود اما از ابتدای اردیبهشت به‌دلیل کاهش ارزش سهام شرکت‌های بورس روزبه‌روز از ارزش بورس تهران کاسته شد؛

به‌طوری که این میزان درپایان مرداد‌ماه به پایین‌ترین سطح خود یعنی 110هزار میلیارد تومان رسید. اما از ابتدای شهریور تاکنون به‌دلیل رشد شاخص‌های بازار سهام بیش از 10هزار میلیارد تومان به ارزش کل بازار سهام اضافه شدو در پایان مبادلات دیروز به119.8هزار میلیارد تومان رسید.

بزرگ‌ترین صنایع بورس

گزارش‌های رسمی بورس تهران از رتبه بندی صنایع بزرگ بورس نشان می‌دهد همزمان با رشد شاخص‌های بورس، گروه فلزات اساسی به بزرگ‌ترین گروه بورس تهران تبدیل شده و در حال حاضر ارزش 23شرکت حاضر در این گروه 21هزار و 700میلیارد تومان برآورد می‌شود. پس از گروه فلزات اساسی، صنعت بانکداری بزرگ‌ترین گروه بورس تلقی می‌شود و در حال حاضر ارزش 10بانک حاضر در بورس به 19هزارو100میلیارد تومان رسیده است.

گروه محصولات شیمیایی هم که شامل 30شرکت می‌شوند با ارزشی معادل 13هزارو600میلیارد تومان جایگاه سوم جدول بزرگان بورس را به‌خود اختصاص داده‌اند. پس از این سه صنعت شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی، گروه استخراج کانه‌های فلزی و شرکت مخابرات ایران به‌ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

کد خبر 184877
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز